Työaikaa kun ei ole kuin ruhtinaalliset kaksi tuntia viisitoista minuuttia tehtäväksi tälle päivälle. Voih! Olen kahden vaiheilla säntäisinkö työmaalta suoraan ostoksille vai tulisinko sittenkin kotiin kuulostelemaan hiljaisuutta, spede kun saa olla ihan normaalisti tarhassa tämän päivän. Niin ja huomisen, näin olen päättänyt. Se mitä huomenna teen onkin sitten toinen juttu, ideariihi on aika tyhjä etten sanoisi. Toki siellä ideariihessä on pyykkäystä, siivousta jne mutta niin. Eikö viimeinen totaalivapaapäivä pitäisi viettää jotenkin muuten kuin riekkuen hulluna pitkin kämppää? Tai jaa...

Toteanpa myös että teinin eksä on palannut etelänreissultaan. Tämä palaaminen tapahtui lauantaina ja sunnuntaina "ottolapsemme" kolisi iltapäivällä alakertaan ja totesi teinin puhuvan maratonpuhelua eksän kanssa. Teini puolestaan totesi illansuussa, kuin sivulauseena, menevänsä manseen yöksi maanantaina. Kysymykseen yöpymispaikasta heitti pikaisesti eksän isälle tämän kanssa ja minä en ehtinyt kunnolla edes kritisoimaan asiaa ennenkuin teini paineli jo ovesta ulos "ottolapsen" kanssa. 

Toisaalta, mitä minä siihen edes olisin kritisoinut. Kielen päällä kun ehtii pyörähtää tasan tarkkaan kysymys miksi mutta enpä sitäkään sitten ehtinyt kunnolla tarjoilla. Siinä kohtaa kun teini palasi kotosalle pyhäiltana tämä käveli suunnilleen suoraan makuulleen minun tuijotellessa leffaa sängyn puolella. Eilen aamulla ei asiasta ehditty sen kummempia puhua, meillähän muut herää vasta niihin aikoihin kun minä olen jo siirtymässä ovesta ulos. 

Iltapäivällä teiniä ei kotona näkynyt. Eikä vielä illallakaan. Koetin soittaa tälle mutta eipä tämä vastannut. Eikä muuten ole soittanut takaisinpäinkään. Myönnän että olen ihan pienen pienen himppasen huolissani, mutta pääasiallisesti olen kyllä kiukkuinen. Onko se helketin heppu taas palaamassa teinin elämään ja aloitus tätä luokkaa että teini sulkee suorilta meidät ulkopuolelle? "Ottolapsikin" piipahti illansuussa maksamassa laskuja koneellani eikä tämäkään ollut kuullut sanaakaan teinistä.

Ärsyttää! No, minkäs tälle sitten tekee. Kai se on annettava toisen paukuttaa päätään mäntyyn jos siltä tuntuu mutta silti se ärsyttää. Mitään hyvää en tästä usko koituvan, päinvastoin. Ehkä jätän tämän asian pähkäilemisen sikseen ja odotan josko teinistä kuuluisi jotain ennen kuin tällä alkaa koulutus tänään aamuysiltä. 

Näin postauksen loppuun voisinkin kertoa yhden hyvän uutisen; eilen aamulla ja illalla suorittamani kampailukeikka speden päässä näytti edelleen nollasaldoa öttiäisten suhteen. Jei! Yhtä hiljaista on ollut myös junnun ja prinsessan päissä puhumattakaan omastani joten hurraa mutta ihan vain pienesti. Olen satavarma että jos hihkun suuresti niin kohta vilistää lauma öttiäisiä jonkun meistä nupeissa. Heitänpä tähän perään vielä huononkin uutisen; nenä ja silmät alkoi falskaan liki heti kun sängystä nousin ja päähän koskisi himppasen. Mittarikin väittää pientä lämpöä löytyvän joten voi perä!

Ehkä tämä on vain joku reaktio intoilulleni koulun suhteen? Menee ohi parissa tunnissa? Syytä ainakin olisi, minulla on parempaakin tekemistä kun makoilu näille vapaille. Kai tätäkin voi jo vapaaksi sanoa vaikka nyt työmaalle hetkeksi kulkeudunkin? Josta taas tuli mieleeni että unohdin autuaasti hakea pientä namia oman luokan tenaville. Höh nyt. Ja lähimarketitkaan ei aukea ennen kasia joten plääh. No, ehkä jätän sitten lasten lahjonnan väliin, enhän minä toisaalta edes ehdi työajan puitteissa luokkaan asti jos tarkkoja ollaan.

Ja nyt se on kuulkaa moro! Niin ja hyvää tiistaita!