Mistä tätä virtaa tulee heti, kun aurinko paistaa? Iltapäivällä olen sitten taas luultavasti ihan puhki, mutta nyt aamupäivästä tuntuu että voisi tehdä vaikka mitä! Pyykkikone on jo päällä, junnu ja prinsessa lähetetty pihaan, kummallekin kaivettu polkupyörät ja imurin ajattelin kaivaa esiin. Reippailua, reippailua. Olen myös enemmän kuin ihmeissäni, minä, viiden lapsen äiti, käytyäni lukemassa neuvolan vauvakirjassa ollutta selkäliiton linkkiä.

Enää en kauheasti ihmettele väsymystänikään, nainenhan muuttuu turboahdetuksi kilpa-autoksi odotusajaksi. Lukekaa vaikka itse jos ette usko muuten, kyseinen sivu löytyy selkäliiton sivuilta. Odottavan selkästartissa selitettiin fysiologisia muutoksia sellainen läjä ja niin kansantajuisesti ainakin osittain että jopa minä ymmärsin mistä on kyse. Eniten ehkä kuitenkin minua hämmästytti tämä lause tekstissä: Tunnin päivälepo 8-10 tunnin yöunen lisäksi olisi suositeltavaa.

Tuota noin... Ihan tuota 8 tuntia ei tule kyllä yöllä nukuttua millään, ja päivälepokin tuntuu olevan välillä aika toivotonta. Ilmanko olen nukkumisvalmis suunnilleen koko ajan aina puolesta päivästä eteenpäin ja viikonloput vietän hyvinkin mielelläni makuuasennossa. Eli ehkä en vielä huolestu siitä, missä viipyy energinen puoliväli raskaudessa...

Nyt irkku säntää käyttämään tätä aamupäiväenergiaa eli, pyykkiä kaappeihin, imuria alakertaan ja... Sen jälkeen luultavasti iskeekin sitten jo se floppihetki omassa olossa.