Taas kävin "varkaissa" moninaisen blogissa, tällä kertaa otin täyttöön parisuhdemeemin. Ihan kiva tehdä, saa kartoitella aikansa kuluksi ja mielensä ratoksi.

 

Miten kauan tunsitte toisenne ennen kuin aloititte seurustelun?

Tutustuimme yhteisessä kaveripiirissä liki kymmenen vuotta sitten. Elämäntilanteet oli tuolloin täysin erit eli mies kävi amiksessa ja minä olin perheellinen äiti-ihminen ja suunnittelin häitäni

 

Kuka pyysi ketä ulos?

Mahtoiko tuota tehdä kumpikaan, se oli ennemminkin sattumankauppaa. Tosiasiassa minä soitin miehelle mutta rohkeus meni kurkkuun enkä uskaltanutkaan puhua mitään vaan löin luurin korvaan. Tuohon aikaan kännykät oli uusia kapineita eikä siinä soitellessa tullut edes mieleen, että se numerohan jää sinne miehen kännykän näytölle ja tämä kilautti samantien takaisin tietämättä edes kuka kyseisestä numerosta vastaisi.

 

Kuinka vanhoja olette?

Nuoriahan me olemme, vai emmekö sittenkään? Nelikymppisiä odotellaan, tosin ei vielä parin vuoden sisään.

 

Onko teillä yhteisiä lapsia?

No totta maar, kolme yhteistä ja minulla edellisestä liitostani kolme eli olemme kuusilapsinen uusioperhe.

 

Entä lemmikkejä?

Tällä hetkellä kaksi gerbiiliä, vaikka teininhän ne oikeastaan ovat. Koiruuksia on tupannut yleensä talossa olemaan.

 

Mikä tilanne on teille vaikein pariskuntana?

Ajoittainen täydellinen erikielen puhuminen, joka tosin johtuu usein siitä että emme puhuisi samaa kieltä vaan lähinnä siitä, että toinen tai molemmat on niin väsyneitä ettei jaksa kunnolla kuunnella mitä toinen sanoo.


Kävittekö samaa koulua?

Emme käyneet.

 

Oletteko kotoisin samasta kylästä?

Emme ole, mutta naapurikunnista.

 

Kumpi on älykkäämpi?

Mensan mukaan minä, mutta aika tasaan nekin lukemat meni. Mies joissain asioissa ja minä joissain.

 

Kumman sisaruksia näette enemmän?

Jaa, riippuu oikeastaan vuodenajasta. Kesäisin näemme miehen siskoa jatkuvasti, talvella taas ehkä useammin minun siskoani.

 

Kumpi on herkempi?

Asiakohtaiseksi väittäisin tätä.

 

Missä käytte yhdessä eniten syömässä ulkona?

Kotimaan lomakaupungeissamme luulisin. Tosin haemme ajoittain useammin, ajoittain harvemmin ruokaa kotiin, tuolloin lähinnä kebabia tai subia.

 

Mikä on kauimmaisin paikka, jonne olette yhdessä matkustaneet?

"Maailmanmatkaajat" oikein, olisiko Seinäjoki kauimmaisin? Vai sittenkin Turku... Ei, kyllä se taitaa sittenkin olla Kuopio luulen mä.

 

Kummalla on hullummat eksät?

Miehen exät on menneet täysin ohi, eli kai se sitten minulla on.

 

Kummalla on pahempi temperamentti?

Aika tasan taitaa mennä, luulisin mä.

 

Kumpi laittaa ruoan?

Helppo, minä. Ukon kokkailut voi vielä näidenkin vuosien jälkeen laskea yhden käden sormilla. Tosin tekee tuo itselleen jos ei tehtynä ole, mutta koko perheelle kokkailua ei juurikaan ole näkynyt.

 

Kumpi on sosiaalisempi?

Kyllä se taidan minä olla, vaikka harvemmin tapaankin ystäviäni.

 

Kumpi on siisteysintoilija?

Mies. Minä. Riippuu oikeastaan kohteesta. Jos on kyseessä keittiön kaapit, minä, jos vessa, mies. Jos auto, mies, jos yläkerta, minä. Jos olkkari, vien voiton minä, jos taas keittiö, mies. Tosin kumpikaan ei ole siisteysintoilija sanan varsinaisessa merkityksessä vaikka meillä joka päivä imuroidaankin ja keittiön pintoja puunaillaan. Tällä porukalla se vain taitaa olla pakollista hommaa.

 

Kumpi on itsepäisempi?

Mies. Pitää tehdä todellisia taikoja että saa tämän mielen muuttumaan.

 

Kumpi vie suuremman osan sängystä?

Mies, minä nukun usein niin reunalla että ihme etten kopsahtele sängystä lattialle.

 

Kumpi herää aikaisemmin?

Minä. Vain aamuvuoroviikolla mies nousee aiemmin, mutta minä saatan silloinkin kyttäillä kelloa ja odottaa, että tuo lähtisi töihin että pääsen rauhassa nauttimaan aamuhetkestä.

 

Missä ensimmäiset treffinne olivat?

Miehen keittiön pöydän ääressä. Minulla kahvikuppi, ja miehellä viskilasi kädessä. Ihan sievästi ja ujosti pari tuntia keskustellen mm kouluaikaisista puutöistä.

 

Kummalla on suurempi perhe?

Miehellä, itselläni ei ole kuin yksi sisko.

 

Saatko usein kukkia?

En kovin usein, mutta kyllä niitä nyt likemmäs kymmenen kertaa on tainnut ilmaantua.

 

Kumpi on mustasukkaisempi?

Kumpikin ja emme kumpikaan. Mustasukkaisuus on kovin vaikea määre. Normaalielämässä ei ole ollut tarve olla kumpaisenkaan mustasukkainen.

 

 

Kuinka kauan kesti, ennen kuin suhteesta tuli vakava?

Taisi siinä kotvanen kestää jos ensitapaamisesta lasketaan eli ehdimme tuntea seitsemän, ehkä jopa kahdeksan vuotta ennen kuin päädyimme yhteen.

 

Kumpi syö enemmän?

Mies pääsääntöisesti. Ainoa poikkeus on ravintolaruokailut jolloin miehellä ei ole mitään jakoa.

 

Kumpi pesee pyykit?

Minä, mies ei pyykkikonetta käynnistele kuin silloin kun tuo omat työvaatteensa pesuun ja jos minä en ole aikeissa pyykkiä pestä juuri tuolloin.

 

Kumpi on parempi tietokoneiden kanssa?

Minä jos on kyseessä joku tietokoneohjelmiin tai latauksiin jne liittyvä. Sen sijaan hyvin simppelit "työkalupalkki katosi näkyvistä"-tyyppiset ongelmat vie irkun sormen suuhun ja mies taas osaa korjata nuo.

 

Kuka ajaa autoa, kun olette yhdessä?

Mies. Paitsi mökkireissuilla, silloin minä ajan yleensä joko meno- tai tulomatkan.