Kanervasta piti jo aiemmin kirjoittaa rivi jos toinenkin. Tiedättehän, tästä isoa kohua herättäneestä "millaiset alkkarit sulla on"-tekstiviestittelystä ja sen nostamista reaktioista. Ehkä irkku on jotenkin tyhmä, idiootti, vajaaälyinen tai jotain, mutta ihan oikeasti hei! Mitä helvettiä se kuuluu sen enempää minulle kuin kenellekään muullekaan, miten Kanerva elää vapaa-ajallaan. Ymmärtäisin vielä jotenkin jos kyseisen herran touhuihin puututtaisiin siksi, että tämä olisi kähminyt kuningatar Silviaa tai Madeline Albrightia virallisilla tai vaikka sitten epävirallisilla päivällisillä, mutta se että toinen viestittelee jonkun naikkosen kanssa kotisohvalta käsin... Ei kuulu mulle ainakaan.

Ja jo se, että kysytään antaako kansa tämän anteeksi... Hetkinen, siis ketä se Ile nyt on kähminyt? Sysmäläistä mummoako? Sahalahden Liisaa? Ei hittolainen, minä en kertakaikkiaan tajua. Ei se mitä toinen touhuaa omalla ajallaan, vaikuta minun mielestäni mitenkään siihen miten tämä työnsä hoitaa. Ei minun mielestäni ulkopolitiikka tästä ole kärsinyt. Kyseisen miehen imago ehkä, tai sitten ei, sekin on kiinni siitä miten asian ajattelee. Omassa tuttavaporukassani, siis niissä miespuoleisissa, Ilelle lähinnä nostetaan hattua tyyliin "on se herra Sarvi vielä vanhoilla päivilläänkin". Ainoa joka minun mielestäni tässä teki itsensä täysin pelleksi oli naikkonen joka viestit toi julki.

Aivan vastaava juttu on tämä Vanhanen-Kuronen vai Ruusunenko se nykyään on, selkkaus. Mitä helketin väliä mitä he ovat keskenään tehneet. Ja toiseksi, minä pidin sitä että tämä mikälie Kuroska-Ruususka toi tapahtumat julki, sikamaisena ja typeränä mutta toisaalta ymmärrettävänä tekona. Siitäkin huolimatta, ainoa joka nakersi minun silmissäni Vanhasen arvovaltaa oli se, että tämä vei asian oikeuteen. Herranen aika sentään mitä mainosta Kuroskan kirjalle. Ja miksi se muuten on Ruusunen nykyään? Ei ole tullut tätäkään oikein täysipainoisesti seurattua...

Ja koska tämä viikko on ollut perin kummallinen, en voi kuin paukuttaa käsiä yhteen muutaman uutisen kohdalla. Rotikka joka raateli perheen 10v lapsen. Mitä helkettiä siellä on tapahtunut? Tervepäinen koirahan ei lapsia sen enempää kuin aikuisiakaan raatele. Jyrki Hämäläinen kuoli. Siis johan on markkinat, taas yksi tervaskanto lisää taivaan orkesteriin. En ymmärrä. Mia Permanto kuoli. 19v tyttö! Ihan yhtä käsittämättömiä tapahtumia on ollut Jussi Lammen tyttären kuolema, Mauri Kuosmasen kuolema, hiljattain peruuttavan auton alle jäänyt natiainen, moottorikelkalla rantalepikkoon ajanut mies ja Ruotsissa tapahtunut kahden pienen lapsen ja äidin puukotus jossa lapset kuolivat.

Synkkää on meno. Kohta uskalla uutisia enää edes lukea. Voimia näistä jokaisen kanssa tutuille ihmisille. Kuten huomaatte, irkun jutut hieman harhailee, mutta johtoajatus tässä on se, että media on kyllä omalaatuinen juttu ja uutiset kerta kerralta omituisempia. Ja nyt vaikenen mä. Se on moro!