Niille jotka haluaisivat katsella MM-kiekkoa telkkarista kun se perjantaina alkaa. Tarjoan auliisti. Siis sitä myötätuntokiukkua. Niille joilla ei ole digiboksia. Minulla menisi luultavasti hermot jos ei boksia olisi. Tässä se nähdään mitä telkkarin tarjoilu on niille joilla ei sitä boksia ole vielä hankittuna. Sitä paitsi, koen tilanteen digiajassa ihan vaan aika pirun paljon epäreiluksi. Kuinka moni onnellinen antenniverkkoasukas luki päätöksestä joka digin tiimoilta nyt on tehty?

Kaapeliverkossa annetaan oikeus taloyhtiöille digilähetysten muuttoon analogisiksi. Hienoa ja huippua, eikö? Käytännössähän se tarkoittaa sitä, että kaapeliverkossa olijat, jotka tyytyvät näkemään pelkkää YLEn lähetystä voivat tehdä sitä jatkossakin ilman euronkaan lisäinvestointeja. Ja me muut taas, siis antenniverkkolaiset sekä ne joille ei pelkkä YLE riitä saamme maksaa. Epäreiluin se on nimenomaan antenniverkkolaisia kohtaan, vaikka joillekin piisaisi pelkkä YLE se ei ole siis mahdollista. Ei ilman sitä hiivatin boksia.

Näin. TV-lupa kallistuu vuosi vuodelta samoin kuin kaikki muukin tiedonsaanti. Koeta tässä nyt sitten hymyillä tyytyväisenä. Vähintä mitä digin ympärillä valtiovalta tai kuka hitto siitä sitten päättääkään on simppeli päätös. Huomioitakoon boksiostot sitten verotuksessa. Ainakin se yksi per talous. Tuskin se onnistuu mutta syytä olisi.

Ja nyt kun taas sain tämän poliittisen pääni auki, huom! En varsinaisesti seuraa politiikkaa, kaikki mielipiteeni jotka siihen liittyy perustuvat omiin käsityksiini niistä muutoksista ja päätöksistä joihin joudun poliittisen koneiston vuoksi osalliseksi, eli kaikkeen ei minulla edes ole mielipidettä. Mutta tähän on eli auton käyttömaksuun. Tai mikä hiton veromuoto onkaan. Kuka muistaa ajan jolloin se tuli? Lamavuosinahan sekin luotiin. Kuka muistaa mikä oli tarkoituksena silloin? Kyseinen maksuhan luotiin perusteella "väliaikainen" että saadaan joten kuten kansantaloutta tasapainoon. Ja miten kävi? Nyt on ollut monta kasvun vuotta ja mikä on tilanne? Maksu jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

Ymmärrän toki, että järkevintä olisi käyttää julkisia kulkuneuvoja ja tavallaan niiden käyttöön tällä koetetaan jollain tavalla kasvattavana muotona vaikuttaa. Mutta kuka hitto selittää minulle, kuinka esim maaseudulta lähdetään lähimpään kaupunkiin tai keskustaan ostoksille? Kello kuuden linja-autollako? Ja palataan sitten illansuussa sillä ainoalla onnikalla joka kylään ajaa ehtoolla? Entä miten töihin menee aamuvuoroon ihminen jonka työt alkaa kuudelta ja ensimmäinen julkinen kulkee puoli seitsemän aamulla?

Pitäisi ottaa huomioon, että tämä maa on edelleen pitkien välimatkojen maa jossa oma auto on osalle kansalaisista ehdoton pakko jo pelkästään elinkeinon ja arkiasioiden vuoksi? Haloo!!! Taas kenkuttaa, ei olisi kannattanut tätäkään lähteä miettimään...