Ilmeisesti korvieni välissä on "älyvapaa"-namikka mutta toisaalta, onko se yllätys? Koulussa on ihanan mukavan mahtavaa! Saisiko sitä lisää? Miksi sinne pääsee vasta reilun viikon päästä uudelleen? Ja toisaalta, miksi töihin ei voi mennä nyt ja tässä? Okei joo, tiedän itsekin että tähän aikaan lauantai-aamusta siellä ei ole ketään mutta silti??? Voitaisko sopia seitsenpäiväinen kouluviikko ja ikuinen opiskeluoikeus?

Tiedetään, tämä on alun intopiukeilua ja innostusta joka menee tasan satavarmasti ohi kun ensimmäinen himpankin raskaampi etätyö iskee. Ja hyvä niin. Minä näet totesin jo nyt että tämä nyt annettu essee ei ole läpihuutojuttu. Ei sitä kirjoiteta vasemmalla kädellä joutessa eikä se valmistu tuosta vaan hutaisemalla vaan hups, pyysin jo apuakin. Tiistaina vien esseeraakileen työmaalle, kunhan nyt ensin kirjoitan sen, ja ne lähimmät työtoverit lukee sen ja merkkaa marginaalin täyteen huomautuksia tyyliin "miksi, mitä, missä, kuka".

Ihaninta ehkä ikinä tässä on juuri ne luottotyökaverit. Toisen kanssa soittelimme torstainakin, toinen soitti itse eilen kysyen ensisanoikseen "mitäs meidän koululainen". Alkuperäinen asia ei liittynyt mitenkään opiskeluun mutta lopputulema oli selvä; tiistaina kaikki paperit koululle jotka esseeseen liittyy, aina sitä raakiletta myöten ja hitto, lisää sinne tekstiin "tiimipelaaja, organisointikykyinen ja hyvä pelisilmä". Hitto niinkö työkaverit minusta ajattelee? Ne vakit jotka periaatteessa pitää koko firman pyörimässä???

Oli miten oli, olin onnesta soikeana, tiedätte kyllä. Vielä enemmän olin onnesta soikeana kun eillen aamulla saamani viesti lähimmän esimiehen, ts toisen luottotyökaverin kiukuttelusta, olikin muuttunut iltaan mennessä tyyliin; totta helketissä sinä teet aamut ja sillä siisti, spedekin on kuitenkin vielä niin pieni. Työmaa-asiat on siis kunnossa eikä valittamista ole opiskelukuvioissakaan. Eilen palautin ensimmäisen annetun työn ja toinen, se essee, on lähdössä kirjoitukseen.

Eilinen oli täynnä onnistumisia: aamulla olin hyvissä ajoin koululla, koulupäivä oli todella antoisa, illalla tajusin ihan omin aivoin että ei, en voi löytää virtuaalista K-kansiota jos minulla ei ole pääsyä etäkoneelle TAKKiin ja sinne ei ole pääsyä jos etätyöasemaa ei ole asennettuna. Jostain se etätyöasema löytyi, sääliksi käy niitä opiskelijoita joille jopa kuvan liittäminen oli avaruustiedettä, ja kas, illalla surffailin koneellani TAKKin etäverkossa toimien TAKKin koneella. Siis WTF!

Ensi viikolla minulle on tulossa uusi läppäri jossa on "KAIKKI" herkut, officet 2003 ja 2007 mutta hei! Minä en tarvitse niitä tälle omalle koneelle, sekin tuli selväksi nyt kun seikkailin virtuaalimaailmassa. Ja toisaalta, miksi en tarvitsisi? Opiskelua ajatellen ne on toki turhia mutta tulevaa? En tiedä. Ja hei. Ilta jatkui aina vaan parempana.

Ystävä haki kakkunsa, ne neljä joista kahden kanssa olin ihan purjeissa ja totesin että jos ei toimi niin laskua takaisinpäin. Sen perään hain Vanishin Buzzador-paketin ja testasimmekin ekaa ainetta mutta pakko myöntää, jos tahra on olllut pari vuotta niin ei se enää irtoa vaikka kuinka olisi Oxy action White käytössä. Ihmeisiin ei kai Vanishikaan pysty?

Eilinen oli siis kerrassaan hyvä päivä negoineen ja posiksineen, ainoa oikeasti harmittanut posis posis oli ukon sisko jolle synttäripäivän erityinen huomaaminen nollasi kaiken. Oikeasti, me olemme tunteneet kohta 13 vuotta ja minulle ukon sisko on yksi tärkeimmistä ikinä mutta siis daa, erityinen huomioiminen? Mitä se on kysyy kohta 40v todeten että mitkä synttärit. Hyi mua ja silti; rakkaalle ukon siskolle olin valmis siirtämään vuoden jos toisenkin...