Ihanaa! Jotenkin virrat kohdallaan pitkästä aikaa, vaikka yö menikin surkeissa merkeissä. Minä ja nukkumatti emme viihdy samassa tilassa tätä nykyä. No, aikansa kutakin, kaipa sitä joskus taas tulee nukuttua kunnolla.

Ohjelmassa tänään pyykin pesua, siivousta, söpöliineille ruoan hakua, niin ja tietysti herkkujenkin eli teinin gerbiilit kaipaa rakkautta. Ihme juttu, teinillä oli aiemmin kaksi kääpiöhamsteria, jotenkin en niistä kovin välittänyt, etenkään kun toinen niistä oli kiukkuinen ja puri aina sormeen jos paikan sai, mutta nämä kaksi ihanaa pientä ovat toista maata. Etenkin nyt, kun olen totuttanut ne jokapäiväiseen tervehtimiseen ja vieläpä useampaan kertaan päivässä.

Olenkin uhannut teiniä moneen kertaan että otan ne itselleni jos ei hoida niitä kunnolla, vaikka hoitaahan se, sillai teinien kunnolla. Ja vaikea se kai on niitä kunnolla hoitaa kun äiti käy täyttelemässä ruokakipon ja kieltää antamasta niille herkkuja koska on jo itse käynyt antamassa aamutuimaan. Kamalaa. Näin minä sitten riistän lapselta tämänkin oppimiskokemuksen, siis vastuuntunnon oppimisen... Ei voi mitään, gerbiilit veivät sydämen.

On enemmän kuin luultavaa, että siinä vaiheessa kun teini muuttaa pois kotoa ja vie ne pienet ihanat pallerot mukanaan, minä kipitän eläinkauppaan ja haen itselleni joko gerbiileitä tai sitten rotan tai jonkin vastaavan. Tottahan minulla pitää oma pieni hellittävä olla, siis sellainen karvainen. Ja junnun takiahan meille ei enää koiria tule, kissa onkin ollut koko ajan mahdottomuus. Ainakin vielä pojalle on sekä koira että nuo häkkieläimet sopineet, pahoin tosin pelkään että papukaija ei kävisi.

Ja se olisikin se todellinen unelmaeläimeni, afrikkalainen jako. Araraunat ja kakadut ei niin säväytäkään, vaikka ne komeita onkin katsella, mutta se jako. Onhan minulla ollut, juu, nuorena tyttönä undulaatteja, (tylsiä) ja myöhemmin parakiitteja, jotka olivatkin sitten maanmainioita tipusia. Mutta jako, siinä on jotain, jotain minulle maagista.

Nyt poistun, menen tarjoilemaan junnulle allergialääkkeen, tukossa on reppana, koivu kukkii.